Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης της Περιφέρειας, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής


Το Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για την περίοδο 2015-2019 , παρουσίασε στα μέλη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής των Ελλήνων, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Γιώργος Παυλίδης, την Τρίτη 29 Μαρτίου 2016.

«Το κρυπτοχριστιανικό ζήτημα στον Πόντο» την Τετάρτη στο Ι.Θ.Τ.Π


Ο Σύλλογος Ποντίων Ν. Ξάνθης και το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης
σας καλούν στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Απριλίου 2016 και ώρα 19:00 στην Καπναποθήκη «Π» (Καπνεργατών 9, Ξάνθη) και θα περιλαμβάνει:
Ομιλία του καθηγητού του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Στάθη Πελαγίδη, με θέμα
«Κρυπτοχριστιανοί η κρυπτομουσουλμάνοι ; Το κρυπτοχριστιανικό ζήτημα στον Πόντο»
και παραδοσιακά τραγούδια από την χορωδία του Συλλόγου.

17χρονος έκλεψε πορτοφόλι απο κατάστημα της Ξάνθης

Συνελήφθη, την 30-3-2016 το πρωί, στην Ξάνθη, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Ξάνθης, 17χρονος ημεδαπός, διότι εισήλθε σε κατάστημα της πόλης και αφαίρεσε από την τσάντα 26χρονης ημεδαπής, υπαλλήλου, ένα πορτοφόλι. Στην κατοχή του δράστη βρέθηκε το αφαιρεθέν πορτοφόλι, το οποίο παρελήφθη από την 26χρονη. Σημειώνεται ότι σε βάρος του 17χρονου εκκρεμούσε μία καταδικαστική απόφαση.

Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη, για την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή




ριθμ. Πρωτ. 284 
ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΗΡΙΟΣ
ΕΠΙ Τ ΕΝΑΡΞΕΙ
ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ
+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ
ΕΛΕ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,
ΧΑΡΙΣ ΕΙΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,
ΠΑΡ᾿ HΜΩΝ ΔΕ ΕΥΧΗ, ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ
* * *
δελφο κα τέκνα ν Κυρί προσφιλ κα ελογημένα, 
Δι τς θεοπνεύστου ρήσεως τς λεημοσύνης το Κυρίου κα τν κριμάτων ατς, εσάγει κα φέτος πάντας τος ρθοδόξους πιστος ες τ «μυστήριον» τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρκοστς ερς Ψαλμδς ναφωνν: «Ποιν λεημοσύνας Κύριος κα κρμα πσι τος δικουμένοις» (Ψαλμ. 102, 6). Διότι Κύριος «μπιπλ ν γαθος τν πιθυμίαν μας κα νακαινίζει ς ετο τν νεότητά μας» (πρβλ. . π. 5). 
ς γνωστόν, δελφο κα τέκνα ν Κυρί, καστος νθρωπος, πλασθες κατ᾿ εκόνα κα καθ᾿ μοίωσιν Θεο, ποτελε ναν Κυρίου. Πολ δ περισσότερον σοι ες Χριστν βαπτίσθημεν κα χρίσθημεν δι το γίου Μύρου κα νεκεντρίσθημεν ες τν καλλιέλαιον τς ρθοδόξου κκλησίας, εμεθα ναο το ν μν οκοντος γίου Πνεύματος, κόμη κα ἐὰν δι ποικίλων μαρτιν, κουσίων κουσίων, πομακρυνώμεθα π το Κυρίου: «ε πιστομεν, κενος πιστς μένει» (Β΄ Τιμ. β΄, 13). 
Δι το ρύπου μως τς μαρτίας κωλύεται Χάρις το γίου Πνεύματος ν νεργ ν μν, φ᾿ κα γία μν ρθόδοξος κκλησία ρισε τν ρχομένην περίοδον τν νηστειν τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς, να κατ᾿ ατν καθάρωμεν αυτος δι τς μετανοίας κα γενώμεθα ξιοι ν ποδεχθμεν τ ζωοποι Πάθη κα τν κ νεκρν λαμπροφόρον γερσιν το Κυρίου μν ησο Χριστο. «Δερο τλαινα ψυχ, σν τ σαρκ σου τ πντων Κτστ, ξομολογο∙ κα πσχου λοιπν, τς πρν λογας, κα προσγαγε Θε, ν μετανοίᾳ δκρυα», καλε πάντας τος πιστος ποιητς το Μεγάλου Κανόνος γιος νδρέας Κρήτης (τροπάριον α΄δς). 
κκλησία, μεριμνσα δι τν σωτηρίαν κα πνευματικν τελείωσίν μας, νοίγει ες πάντα τ μέλη ατς τν παρόντα καιρν τς μετανοίας, προτρέπουσα συγχρόνως ατ ν πολεμήσουν τν φιλόϋλον κα φιλοκτήμονα βίον,  ποος ς «βαρς κλοιός» κρατε τν ψυχν χοϊκν κα συρομένην π γς, μ δυναμένην ν νοίξ τς πτέρυγας ατς πρς τν ορανν κα τν βασιλείαν το Θεο. 
Τοιουτοτρόπως, δι τς μετανοίας κα τν καθαρτικν δακρύων, νδυόμεθα κα πάλιν τ πρωτόκτιστον κάλλος κα τν θεοΰφαντον στολήν, τν ποίαν πωλέσαμεν μετ τν πτσιν, περιβληθέντες «τν στολισμν τς ασχνης, καθπερ φλλα συκς». 
ποτελε, ταυτοχρόνως, νηστεία κα ποχ π βρωμάτων κα π «διαλογισμν ματαίων κα νθυμήσεων πονηρν» φετηρίαν δι τν ρθήν, μεμετρημένην κα σώφρονα διαχείρισιν τν λικν γαθν, μ προοπτικν τν κοινν φέλειαν, οτως στε ν κμηδενίζωνται α ρνητικα κα δι τ κοινωνικν κα φυσικν περιβάλλον πιπτώσεις κ τς λόγου χρήσεώς των κα ν παραμέν μόνον «νηστεία τς λεημοσύνης», ποία ν μ «γίνηται κρμα πσι τος δικουμένοις», λλ λεος κα χάρις κα νακούφισις ες ατος κα δι τν πορείαν μας πρς τό «καθ᾿ μοίωσιν Θεο» (Μέγας Βασίλειος). 
Τοιουτοτρόπως, δι τς γκρατος χρήσεως, γιάζεται κα λη κα ζω μας, καθότι φθαρτ λη ποτελε οχ τν ατοσκοπόν, λλ τ μέσον το γιασμο. Συνεπς, κα δι τος χοντας κα κατέχοντας πλουσίους τς εαγγελικς περικοπς, νηστεία πρέπει ν ποτελ φορμν γκρατείας, μ τελικν σκοπόν «περισσεύειν ατος ν τ λπίδι ν δυνάμει Πνεύματος γίου», κατ τν ρσιν το μεγαλορρήμονος ποστόλου τν θνν Παύλου (πρβλ. Ρωμ. ιε΄, 13) κα ποβλέπειν κα ες τος σημερινος πτωχούς «Λαζάρους» τς νθρωπότητος κα τς προσφυγις.
Πέραν μως τούτων, δν πρέπει ν λησμονται, δελφο κα τέκνα, τ ληθς πνεμα τς νηστείας κα τς γκρατείας, τ ποον καθιστ ταύτας εαρέστους τ Κυρί, καθς διδάσκει δελφόθεος πόστολος άκωβος, λέγων: «θρησκεία καθαρ κα μίαντος παρ τ Θε κα πατρ ατη στίν, πισκέπτεσθαι ρφανος κα χήρας ν τ θλίψει ατν, σπιλον αυτν τηρεν π το κόσμου» (ακ. α΄, 27). Διότι δν θ πιτύχωμεν τν χάριν, τν ποίαν φθόνως παρέχει νηστεία κα γκράτεια, πλς κα μόνον δι τς σιτίας κα τς ποχς π τν λικν τροφν: «Ε ες κρίσεις κα μάχας νηστεύετε κα τύπτετε πυγμας ταπεινόν, νατί μοι νηστεύετε;», ναρωτται Προφήτης σαΐας (58, 4). «Ο ταύτην τν νηστείαν ξελεξάμην [...], λλ [...] διάθρυπτε πεινντι τν ρτον σου κα πτωχος στέγους εσαγε ες τν οκόν σου· ἐὰν δς γυμνόν, περίβαλε...», λέγει κα παραγγέλλει Κύριός μας δι τς φωνς το Προφήτου Ατο (σ. 58, 5-7). 
διαιτέρως σήμερον οκονομικ κρίσις, προσφυγι κα α ποικιλότροποι δυσχέρειαι, α ποαι παγκοσμίως μφανίζονται, μάλιστα δ ες ρισμένους λαος κα χώρας, παρέχουν ες μς τος ρθοδόξους τν δυνατότητα ν καλλιεργήσωμεν τ γνήσιον τοτο πνεμα τς νηστείας, συνδυάζοντες τν ποχν τν βρωμάτων μ ργα φιλανθρωπίας κα λληλεγγύης πρς τος χοντας μεσον νάγκην δελφούς μας, τος πάσχοντας, τος νδεες κα πένητας, τος στέγους κα πρόσφυγας, τος μ χοντας «πο τν κεφαλν κλίν» (Ματθ. η΄, 20), ατος τούς ποίους α σκληραί περιστάσεις το πολέμου κα τν πειρασμν κα τν θλίψεων ναγκάζουν ν γκαταλείπουν τς πατρογονικς στίας των κα ν ταξιδεύουν ν μέσ πολλν κινδύνων κα θλίψεων κα κόπων. 
ταν νηστεία μας συνοδεύηται π τοιαύτην αξησιν τς φιλανθρωπίας κα γάπης μας πρς τν λάχιστον δελφν το Κυρίου, νεξαρτήτως φυλς, θρησκείας, γλώσσης κα καταγωγς, τότε ατη θ ναβαίν π᾿ εθείας ες τν θρόνον το Θεο ς θυμίαμα εοσμον κα γγελοι θ συμπαρίστανται ες μς νηστεύοντας, πως διηκόνουν τν Κύριον ες τν ρημον. 
π καρδίας εχόμεθα δελφικς κα πατρικς ες παντας τ ρχόμενον στάδιον τν γίων Νηστειν ν εναι καρποφόρον κα γιαστικόν, πλρες χάριτος κα γιασμο, κα πως ξιώσ μς Θες ν προσέλθωμεν προσκόπτως ες τν αώνιον ζωοποιν Κρατρα, τν ζωηφρον Πλευρν το Κυρίου, «ξ ς διπλος μν ξβλυσε, κρουνς τς φσεως κα γνσεως» (Μέγας Κανών, τροπάριον τς δ΄ δς). 
Ατο Θεία Χάρις κα τ πειρον λεος εησαν μετ πάντων μν, δελφο κα τέκνα, στε ν τοιούτ εαγγελικ φρονήματι χαρισθ μν ορτ τν ορτν κα πανήγυρις τν πανηγύρεων, νάστασις το Κυρίου μν ησο Χριστο, δόξα κα τ κράτος κα τιμ κα εχαριστία νν κα ες τος περάντους αἰῶνας. μήν. 

γα κα Μεγλη Τεσσαρακοστ ,βις 
Κωνσταντινουπλεως 
διπυρος πρς Θεν εχτης πντων μν